RECORREGUTS BTT PER COLLSEROLA

viernes, 2 de mayo de 2008

2.05.2008 Recorregut "Manich"

Hem sortit del Club Juvenil Herzegovino a les 10:00 del matí i hem donat aquesta volta per collserola, visitant 2 imatges de la Mare de Déu per començar bé el mes de maig: la Mare de Déu de Lourdes, de Can Cerdà i la Mare de Déu de Collserola, aprop de Sant Pere Màrtir.

Hem pujat per Sant Gregori i per Can Borni fins a dalt del Tibidabo. Hem seguit fins la font groga i després, tot carenejant, hem anat a busca la continuació de la carretera de les aigues. Hem arribat a la carretera de Cerdanyola, l'hem atravessat estrenant el nou pont que la traspassa. Hem baixat, després, cap a Can Cerdà.

A continuació hem trobat la carretera de Cerdanyola i hem baixat fins el desviament de Can Borrell, cap on hem tirat. Hem pujat a Sant Medir. I després tot dret i per asfalt fins la Rabassada. Hem atravessat la carena i hem baixat fins el revolt de les monges. Hem baixat a Santa Maria de Vallvidrera. Hem trencat cap el pantà: que té una mica d'aigua. Hem pujat a buscar el camí ral que va cap els turons de Can Pascual: l'hem agafat en sentit Barcelona. Hem pujat cap a Sant Pere Màrtir a veure la Mare de Déu. Hem tornat per la carretera de Vallvidrera al Tibidabo. Hem baixat per Can Borni.

Una agradable volta de 40 km i 3 hores de pedaleig, amb una temperatura agradable i un día exquisit.

miércoles, 12 de marzo de 2008

11.03.08 Els dos santuaris de la Salut

Recorregut per anar ràpidament al Santuari de la Salut de sant Feliu de llobregat. Després pujar pel dret cap a Santa Creu d'Olorde. Baixar per la carretera a Sant Bartolomeu de la Quadra. Pujar per camí de terra a la Salut de Papiol, a sobre just de Valldoreix. I tornada cap a Barcelona atravessant La Floresta i crestejant fins arribar a darrera el Tibidabo. Pujar fins just darrera el Tibidabo, per mig del gr 92 arribar a l'altre cantó, ja mirant BCN i baixar per Can Borni.
Perfecte.
Potser una mica de volta per arribar a la primera Salut.
Recorregut de 48 Km amb força desnivell.
He trigat 3 hores 30 minuts.

domingo, 24 de febrero de 2008

23.02.08 La Gran volta
Recorregut de 36 Km donant una volta per Tibidabo i la Vall de sant Just.
Té un desnivell interessant. És fan 3 ports de muntanya (per dir-ho d’alguna manera).
Sortida del carrer Muntaner creuament Avda Mitre, i pugem cap a la carretera de les aigües per sant Gregori.
Després seguim la carretera de les aigües fins quasi avda Tibidabo, pugem cap a Can Borni. Arribats a Tibidabo agafem el GR 92 que ens porta per un senderol fins al darrera del Tibidabo.
Baixem per un camí ampla fins a l’oficina d’informació de Collserola i la carretera de Vallvidrera.
Seguim baixant per la carretera fins una mica després de l’estació de Les Planes.
Aquí pugem per camí de terra cap a Turons de Can Pasqual. Després arribem a la Carretera de Molins.
Baixem per la Carretera de Molins (direcció Molins de Rei), uns 2 km, fins un trencall a ma esquerra que ens porta directes a La Salut de Sant Feliu.
D’aquí seguim el mateix camí que passa per davant de La Salut, i voltant per la Penya del Moro arribem a sota Sant Pere Màrtir. Pugem cap a la font de la mandra.
Aquest tros del recorregut és pot millorar una mica, perquè hem agafat senderols quant hi ha camins més amples.
A la Font de la Mandra agafem el Passeig de les Aigües fins la carretera de Vallvidrera. Aquí baixem cap a Barcelona.

sábado, 16 de febrero de 2008

16.02.08 Descobrint La Salut de sant Feliu de Llobregat.
Recorregut de 37,5 Km per arribar a la Salut de Sant Feliu i tornada per altres camins.
És una ruta que encara es pot perfeccionar perquè dóna algunes voltes.
Té un desnivell interessant.
Després seguim la carretera de les aigües fins la Font de la Mandra. Pugem cap a sant Pere Màrtir. Al mirador baixem, trencant a l’esquerra, fins agafar una trialera plana que ens portarà al Coll de can Cuaiàs. Després seguim la carretera de Molins fins un trencall a l’esquerra: és el Coll de les torres. D’aquí agafem el camí que baixa per la dreta cap a Santa Margarida i la Salut.
Després de passar Santa Margarida agafem una trialera a l’esquerra (potser és millor seguir el camí gran). Arribarem a La Salut.
La pujada ha donat varies voltes en direcció Santa Creu d’Olorda, segur que hi ha un camí més directe que el que hem fet.
Arribem a la carretera de Molins que seguirem fins al Coll de can Cuiàs, on agafarem el camí de terra que puja a Vallvidrera.
Aquí agafem la carretera que baixa a Sarrià.
És una ruta que és pot perfeccionar encara més, i que voldria que anés de la Salut de sant Feliu a la Salut de Valldoreix. Ja ho farem, si Déu vol.